Конфлікт — ситуація, в якій кожна зі сторін намагається зайняти позицію несумісну з інтересами іншої сторони. Практично кожен працівник поліції
у своєму житті був учасником конфлікту. Тобто свідомо (або не цілком усвідомлюючи цілі і завдання протистояння) приймав участь у конфлікті,
а інколи випадково або всупереч своїй волі був залученим у конфлікт.
Які помилки допускає людина яка вступає в конфлікт
Дуже часто в конфліктах людина спирається на власні емоції, а не на здоровий глузд. Саме тому складно знайти рішення, прийнятне для обох сторін. Найчастіші помилки полягають у тому, що людина діє під впливом емоцій. Вона не бажає вирішувати проблему, а відстоює тільки власну думку, із-за чого складно знайти компроміс. Учасник конфлікту не бажає брати до уваги, що є багато шляхів до вирішення, а діє тільки в рамках встановлених норм
і традицій. Трапляється також і те, що людина в принципі не бажає вирішувати проблему – вона або погоджується з усіма, або переходить на іншу тему, ігноруючи важливі питання.
Правила поведінки в конфліктах (рекомендації психологів):
Можливість виговоритися. Більшість конфліктів виникають з двох причин - людина надто напружена і роздратована, щоб вислухати іншого, або не може висловити свою точку зору. У будь-якому випадку, щоб вирішити проблему, потрібно висловитися, спустити пар, вислухати іншу сторону і донести свою позицію.
Нівелювати агресію. Кожній людині хочеться, щоб з його думкою рахувалися, і якщо цього не відбувається, багато хто починає злитися
і дратуватися. Цілком ймовірно, що опонент почне проявляти агресію.
В такому випадку необхідно збити напад нестандартними і несподіваними прийомами. Наприклад, можна запитати про щось, що не стосується предмету конфлікту. А можна попросити поради - як, на його думку, можна вирішити конфліктну ситуацію. Головне – переключити увагу на позитивні емоції.
Ніякої «взаємності». Правила поведінки в конфліктах часто вказують на те, що не можна відповідати на агресію агресією. Краще попросити опонента розповісти, що він хоче отримати в результаті. Адже головне - результат, а люди часто, вбачаючи проблему, зациклюються на своїх емоціях щодо неї.
Повага. Не можна говорити, що опонент висловлюється неправильно.
Не варто ображати суперника та ігнорувати його слова.
Без доказів. У конфліктах рідко можна щось довести. Краще проявити увагу до слів іншої сторони, задавати прості питання про його позиції.
З партнером варто триматися на рівних, розмовляти спокійно і впевнено, тоді і опонент втихомирить свою агресію.
Вибачення. Кращий спосіб збентежити напруженого супротивника – вибачитися. Але це тільки в тому випадку, якщо почуття і усвідомлення власної провини присутнє.
Зберегти відносини. Незалежно від того, як вирішиться суперечка, краще прямо сказати, що в певній ситуації викликало негативну реакцію і чому. Ввічливість і щирість - ось основні складові для вирішення конфліктів.
Це краще, ніж недомовленість, яка згодом приведе до розриву відносин.