Поради керівнику: як убезпечити колектив від емоційного вигорання
Пропонуємо до вашої уваги наступну тему нашої рубрики «Основні правила психологічної роботи керівника з емоційним вигоранням особового складу підрозділу»
Синдром емоційного вигорання - це процес поступової втрати емоційної, когнітивної і фізичної енергії, що проявляється у симптомах емоційного, розумового виснаження, фізичної втоми, особистої відторгненості і зниження задоволення від виконання роботи.
Синдром виявляється у наростаючому емоційному виснаженні. Розвиток даного стану зумовлює робота в одному й тому ж самому напруженому ритмі, з великим емоційним навантаженням. Разом з цим розвиткові синдрому сприяє відсутність належної винагороди (в тому числі не тільки матеріальної, але й психологічної підтримки, морального визнання) за виконану роботу, що змушує людину думати, ніби її робота не має жодної цінності для суспільства.
Основні правила психологічної роботи керівника з емоційним вигоранням особового складу підрозділу:
- кращий спосіб навчитися помічати ознаки “вигорання” – спостерігати за працівниками і на службі, і під час відпочинку;
- дізнайтесь якнайбільше про взаємовідносини між працівниками в колективі;
- якщо у вас немає чітких стандартів ефективності, працівники почнуть втомлюватись і вам буде важко помітити, коли вони вже на межі виснаження;
- виявляйте проблеми на ранній стадії;
- невисокий моральний дух і неефективність у роботі підрозділу (колективу) спроможні призвести до емоційного “згорання” – працівники починають думати, що керівництву на них наплювати;
- у підрозділі (колективі) повинне бути реалізоване правило, що працівник, який скаржиться, – щасливий працівник. Якщо працівник перестав скаржитися – це означає, що йому вже все байдуже. Сенс у тому, що підлеглі повинні скаржитись не заради скарг, а заради будь-яких змін;
- визнавайте працівників, які віддано і добросовісно виконують свою роботу, важливо, щоб вони отримали визнання;
- ніколи не забувайте, що ваш обов’язок – навчати всіх членів команди (колективу), а для цього треба розвивати новачків і довіряти їм;
- коли працівники розуміють, що у підрозділі (колективі) вони мають розвивати і використовувати свої таланти, вони стануть віддавати йому все найкраще;
- одне із самих неприємних переживань поліцейського – коли його внесок і зусилля нікому не потрібні;
- працівники “згорають” швидше, якщо бачать, що не можуть зробити краще того, на що спроможні;
- якщо ваші підлеглі починають “згорати”, виконуючи звичайні обов’язки, шукайте інші проблеми: хвороба, неприємності вдома, але, можливо, працівник просто не підходить для цієї роботи;
- якщо весь особовий склад близький до “згорання”, можливо, у вас занадто високі вимоги і стандарти;
- один із методів боротьби зі “згоранням” – нагородження достойних відповідно до своїх повноважень;
- нещира або незначна винагорода частіше приносить зло, ніж користь;
- завжди визначайте високі стандарти своїм працівникам і створюйте умови для їх досягнення.
Принципи керівника:
Комфорт – у повазі!
Повага – в довірі!
Довіра – в безпеці!
Безпека – в згуртованій бойовій команді!
Як керівнику підрозділу не порушувати ці принципи:
- плітки і чутки в підрозділі недопустимі;
- створюйте сприятливу атмосферу і вчасно давайте підлеглим інформацію;
- визначить правила передачі інформації в підрозділі і поясніть, навіщо це потрібно;
- дотримуйтесь конфіденційності, особливо в особистих питаннях підлеглих;
- перед тим як повідомити будь-кому делікатну інформацію, треба визначити, чи потрібна вона працівнику;
- дотримуйтесь субординацію і дозволяйте підлеглим приймати власні рішення;