На жаль, зловмисникам, за допомогою різноманітних хитрощів вдається втертись в довіру добропорядних громадян для того,щоб отримати гроші.
Серед найпоширеніших способів вчинення шахрайств слід виділити:
⏺️ розміщення оголошень на інтернет-платформах щодо купівлі-продажу товарів, без реальної мети продажу потерпілому товару;
⏺️ дзвінки потерпілим від «представників банку», надсилання сповіщень за допомогою месенджерів з метою отримання відомостей для доступу до банківського рахунку;
⏺️ дзвінки потерпілим з повідомленням, про те, що «близька людина» в біді;
⏺️ створення спеціальних фішингових інтернет-сторінок різноманітного змісту, з метою отримання відомостей для доступу до банківського рахунку потерпілих;
⏺️ текстові повідомлення про отримання неіснуючого «виграшу»;
⏺️ текстові повідомлення про «додатковий заробіток онлайн», умовою якого є оплата товару чи послуг.
Крім того, через війну, на території України набирають поширення, обумовлені такими обставинами, спеціальні види шахрайств:
⏺️ надсилання смс-повідомлень про отримання різноманітних виплат від органів влади або благодійних фондів для отримання доступу до банківських рахунків потерпілих;
⏺️ «виманювання» коштів у небайдужих громадян, під виглядом грошової допомоги військовим.
❓️Як розпізнати шахрая:
☑️ Найпривабливіші пропозиції.
☑️ Попередня оплата або її частина.
☑️ Спілкується лише в месенджерах.
☑️ Відмовляється надавати контактні дані.
☑️ Відсутній рейтинг.
Рекомендації громадянам щодо мінімізації ризику стати «жертвою» шахраїв:
✅ не повідомляти жодної інформації в ході телефонних дзвінків чи спілкуванні іншим способом, особам, які просять повідомити номер банківської картки, пін-код до неї, або захисний CVV-код;
✅ перевіряти автентичність інтернет-сторінок органів державної влади, місцевого самоврядування, банківських установ, підприємств, установ, організацій;
✅ намагатись уникати сплати авансу перед відправкою товару покупцю;
✅ невідкладно про такі випадки інформувати поліцейських за номером «102».
Відділ комунікації поліції Київщини