Тактика вирішення конфліктних ситуацій
Опубліковано 05 лютого 2019 року о 17:11

Конфлікт — ситуація, в якій кожна зі сторін намагається зайняти позицію несумісну з інтересами іншої сторони. Практично кожен працівник поліції
у своєму житті був учасником конфлікту. Тобто свідомо (або не цілком усвідомлюючи цілі і завдання протистояння) приймав участь у конфлікті,
а інколи випадково або всупереч своїй волі був залученим у конфлікт. 

             Які помилки допускає людина яка вступає в конфлікт

Дуже часто в конфліктах людина спирається на власні емоції, а не на здоровий глузд. Саме тому складно знайти рішення, прийнятне для обох сторін. Найчастіші помилки полягають у тому, що людина діє під впливом емоцій.        Вона не бажає вирішувати проблему, а відстоює тільки власну думку, із-за чого складно знайти компроміс. Учасник конфлікту не бажає брати до уваги, що є багато шляхів до вирішення, а діє тільки в рамках встановлених норм
і традицій. Трапляється також і те, що людина в принципі не бажає вирішувати проблему – вона або погоджується з усіма, або переходить на іншу тему, ігноруючи важливі питання.

     Правила поведінки в конфліктах (рекомендації психологів):

Можливість виговоритися. Більшість конфліктів виникають з двох   причин - людина надто напружена і роздратована, щоб вислухати іншого, або не може висловити свою точку зору. У будь-якому випадку, щоб вирішити проблему, потрібно висловитися, спустити пар, вислухати іншу сторону і донести свою позицію.

Нівелювати агресію. Кожній людині хочеться, щоб з його думкою рахувалися, і якщо цього не відбувається, багато хто починає злитися
і дратуватися. Цілком ймовірно, що опонент почне проявляти агресію.
В такому випадку необхідно збити напад нестандартними і несподіваними прийомами. Наприклад, можна запитати про щось, що не стосується предмету конфлікту. А можна попросити поради - як, на його думку, можна вирішити конфліктну ситуацію. Головне – переключити увагу на позитивні емоції.

Ніякої «взаємності». Правила поведінки в конфліктах часто вказують на те, що не можна відповідати на агресію агресією. Краще попросити опонента розповісти, що він хоче отримати в результаті. Адже головне - результат, а люди часто, вбачаючи проблему, зациклюються на своїх емоціях щодо неї.

Повага. Не можна говорити, що опонент висловлюється неправильно.
Не  варто ображати суперника та ігнорувати його слова.

Без доказів. У конфліктах рідко можна щось довести. Краще проявити увагу до слів іншої сторони, задавати прості питання про його позиції.
З партнером варто триматися на рівних, розмовляти спокійно і впевнено, тоді і опонент втихомирить свою агресію.

Вибачення. Кращий спосіб збентежити напруженого супротивника – вибачитися. Але це тільки в тому випадку, якщо почуття і усвідомлення власної провини присутнє.

Зберегти відносини. Незалежно від того, як вирішиться суперечка, краще прямо сказати, що в певній ситуації викликало негативну реакцію і чому. Ввічливість і щирість - ось основні складові для вирішення конфліктів.
Це краще, ніж недомовленість, яка згодом приведе до розриву відносин.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux